close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היום הגורלי: האם בעוד כמה שעות מורסי יתפטר או יפוטר?

מערכת שורשכה תמוז, תשעג03/07/2013

שעות ספורות לפני שפג מועד האולטימטום שהציב צבא מצרים, אומרים היום (ד') בעיתון המצרי אל-אהראם כי בשעות שאחר תפוגת האולטימטום בשעה 17:00, יתפטר הנשיא מוחמד מורסי מתפקידו - או יפוטר על ידי הצבא.

מצרים נערכת היום (יום ד') ליום שעשוי להפוך לאחד הימים הגורליים ביותר מאז תחילתה של המהפכה. נאומו הלוחמני מהלילה של הנשיא מוחמד מורסי רק שפך שמן על מדורת המתיחות הגואה בין שני המחנות הפוליטיים היריבים במצרים. המוני המפגינים בכיכר תחריר ומול שני ארמונות הנשיאות הראשיים הגיבו בזעם על הכרזתו הדרמטית של מורסי, כי הוא מתכוון להגן על נשיאותו בדמו. בינתיים, הצבא נערך לפי הדיווחים להשתלטות.

העיתון המצרי אל-אהראם, הנחשב ליומון המשפיע ביותר במדינה, מדווח הבוקר (רביעי) כי הנשיא מוחמד מורסי צפוי לאבד את משרתו כבר בהמשך היום.

לפי דיווח המתפרסם

בכותרתו הראשית של העיתון, בשעה 17:00, בתום האולטימטום שקצב הצבא למורסי, יתכנו שני תרחישים: הראשון, שבו הנשיא מורסי יודיע על התפטרותו, והשני שבו הוא יפוטר במסגרת מפת הדרכים שיציגו ראשי הצבא.

במקביל, החלה הבריחה ממצרים. עשרות מבני משפחותיהם של אנשי שגרירות ארה"ב במדינה, קיבלו בשעות האחרונות הודעה כי עליהם לעזוב באופן מיידי את המקום - זאת ככל הנראה מתוך חשש כי מהומות אלימות יפרצו אם מורסי לא ייענה לדרישות. בשל אותו חשש הורה היום הבנק המרכזי במצרים לבנקים ברחבי המדינה לסגור את הסניפים מוקדם מהצפוי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה